Cookies!

I går aftes gik det op for mig at jeg skulle have en form for kage eller frugt med til det der YFU noget i weekenden. Jeg går i panik men finder snart ud af at vi har nogle ting som jeg kan bikse sammen til nogle cookies 🙂 

Her er opskriften:

100 g. smør eller margarine

120 g. smør

180 g. mel

1 tsk. bagepulver

1. tsk vaniljesukker

2 æg

100 g. groft hakket chokolade (mørk eller lys, jeg brugte mørk)

FREMGANGSMÅDE
Put smør eller margarine i en skål, og hak det let. Si mel og sukker i, og bland det. Put ægget i og rør rundt. Nu puttes vanillesukker og bagepulver i. Der røres igen. Til sidst skal den hakkede chokolade i, også røres der igen.

Tag en bageplade med noget bagepapir på. Læg 9 småkageligende klatte på pladen. Sæt dem så i ovnen. De skal bage i en forvarmet ovn ved 200 grader C i 17-20 min. Jeg bagte dem i 19 min. men de kunne sagtens have nøjedes med 17 🙂

 -E

 

2 thoughts on “Cookies!

    • De var også rigtig lækre, jeg nåede faktisk slet ikke at få nogle om aftenen for de var alle sammen taget da jeg kom til bordet 🙂

Skriv et svar

