Cupcakes!!

Kanel- chokolade cupcakes

 

Da der i torsdags var royal dåb, fik jeg tidligt fri fra skole og så gik jeg da i gang med at lave cupckes!!

Jeg fik ca. 30 stk, men jeg lavede altså også dobbeltportion 🙂

Opskriften:

Muffins:

Der brugte jeg bare to kanel kageblandinger fra Maizena, men altså det er jo bare et ud af mange forslag 🙂

Mens muffins’ne køler af kan du så gå igang med frostingen 🙂

Jeg lavede dobbelt portion, men her er opskriften til en enkel:

Frosting:

250 g flormelis
25 g kakao
75 g smør
Ca. 2 spsk mælk

Bland flormelis og kakao

Smuldr smørret i blandingen (add!!!)

Bagefter ser dine fingere cirka sådan her ud, og er rigtig lækre fedtede!! 🙂

Pisk først ved lav hastighed, og tilsæt mælken lidt ad gangen ( vi brugte ca. 2 spsk mælk mere end der stod, så det er ca. en mere pr. portion, men så blev det meget bedre for os, bare prøv dig frem :)) Når mælken er tilsat pisker du til cremen er lidt og luftig – mindst 5 min. (!)

Når cupcakes’ne er kølet af sprøjter du det bare på og pynter! 🙂

De smagte bare såååååå godt!! nam nam nam 🙂

-E

Skriv et svar

